Het
inzenden voor de SpinAwards 2015 zit er weer op. Dit jaar zijn er 430 cases ingezonden in 12 verschillende categorieën. Het populairst zijn de categorieën Content, Young Talent en Digital Campaign. De nieuwe categorie Digital Business Idea telt 12 inzendingen.
In vergelijking met voorgaande jaren lijkt social media minder belangrijk te worden als marketingcommunicatie-instrument. Mobile wint terrein door de groei aan mogelijkheden zoals wearables. Opvallend is deze keer het aantal nieuwe en kleine partijen die dit jaar meedoen.
Een duidelijke trend ook is het vervagen van de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productiepartij. Opdrachtgevers zijn steeds vaker ook het bureau en soms de producent. En omgekeerd.
Het aantal inzendingen per categorie:
Website – 29
Digital Campaign – 50
Social Media – 41
Mobile – 49
Game – 18
Next TV & Film – 17
Digital Business Idea – 12
Design – 28
Content – 59
Media Planning – 33
Innovation 38
Young Talent – 56
Al het ingezonden werk
is hier vinden.
De vakjury’s zijn inmiddels gestart met de beoordelingen. De 12 jury’s bepalen in 3 juryrondes de nominaties en de winnaars. De genomineerden worden op 16 maart bekendgemaakt. Tijdens de Inspiration Day op 26 maart, bij Marktplaats Zakelijk in Amsterdam, krijgen genomineerden de kans hun inzending toe te lichten aan de jury.
En de uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt tijdens de SpinAward Night op 16 april in The Warehouse Elemententstraat in Amsterdam.