21.01.2015
Advertising

Dove lanceert feel good campagne voor Super Bowl #realstrength

By: Jeroen de Hooge

BlogAdvertising

Dove heeft nog voor de Super Bowl onderstaande feelgood commercial uitgebracht. Het is er eentje die menig mannenhart raakt. De gehele reclame draait maar om een woord; “dad” (en “daddy”).

Dove

Dove staat bekend om zijn opvallende acties. Zo hebben ze al een “Real-Beauty” campagne gehad. In deze campagne waren een keer geen graatmagere modellen te zien, maar de gewone mensen die je ook op straat tegen komt. De een wat dikker, de ander had putjes in haar benen of pukkels in het gezicht. Hiermee wilde Dove duidelijk maken dat iedereen mooi is en dat je geen maat 34 hoeft te hebben en een strakke huid met een perfect wit gebit.

“Sketches”

Het nieuwe filmpje kan best wel eens een groot succes worden. In 2013 ging er ook al een ander filmpje viral in Amerika. Het filmpje ”
Sketches” gaat over hoe mensen zichzelf zien en hoe anderen hun zien. Hiermee richt Dove zich weer op de schoonheid van de normale mens en dat iedereen bijzonder is.

#realstrength

In deze nieuwe reclame komt er ook een andere boodschap naar voren. Volgens de woordvoerder willen ze laten zien en benadrukken via sociale kanalen hoe het is om een moderne man te zijn. Ook is er een hashtag verbonden aan deze actie. Via
#realstrength kunnen mensen discussiëren over de nieuwe campagne.

Share this post