16.01.2015
Social Media

Bedrijven tweeten volop mee met #fivewordstoruinadate

By: Jeroen de Hooge

BlogSocial Media

Sinds een paar dagen is er weer een hype ontstaan op Twitter. Eerst was de hashtag vooral populair in Amerika, maar nu wordt er ook in Nederland over getweet. Twitter staat helemaal vol met #fivewordstoruinadate. Iedereen deelt zijn frustraties hierover en we kunnen allemaal meegenieten.

De grote bedrijven spelen ook mooi in op deze hype. Verschillende grote bedrijven maken hier leuke spelingen mee en hopen zo toch net iets meer aandacht naar hun bedrijf te trekken natuurlijk. Enkele leuke voorbeelden hiervan zijn Spotify, de Pizza Hut en Evian water.

Om op je eerste date het laatste stuk pizza weg te kapen is natuurlijk niet heel erg netjes.

Jongens en make-up is nooit een fantastische combinatie. Maar interesse tonen is altijd wel netjes op je eerste afspraakje. Met deze tweet speelt NYX cosmetics daar mooi op in.

Geen muziekliefhebber? Kan gebeuren, maar zeg dat maar niet tegen de mensen van Spotify.

De technische faculteit van Montfort University gaat natuurlijk ook mee in deze trend op Twitter. Want om nou tegen een technische student te zeggen dat je dat heel saai lijkt is niet echt een tactische zet.

Bij Microsoft weten ze ook wel raad met de hashtag. Want met z’n tweeën gamen als je maar een controller hebt is geen aanrader.

Uit eten gaan is bijna altijd wel succesvol op je eerste date. Maar om nou het initiatief te nemen om een fles water te bestellen met zijn tweeën, wordt je vaak niet in dank afgenomen volgens Evian water.

De makers van de tv-serie Greys Anatomy willen hun fans ook niet teleurstellen. Zij sturen deze tweet de wereld in.

Op het moment dat je weet dat je met een weerman op stap gaat, begin dan vooral niet over het weer. Dat is zijn werk en daar wil je het ook weer niet de hele avond over beginnen. En zeg zeker niet dat je niet eens naar het weerbericht kijkt als we de mensen van Weather Underground mogen geloven.

Share this post