22.09.2014
Social Media

Facebook test “Audience Look-A-Like” voor boosted posts

By: Annemerel de Jongh

BlogSocial Media

Binnenkort heb je wellicht een nieuwe optie wanneer je een Facebookpost wilt boosten. Dit ontdekte Dennis Yu van het bedrijf Portage Co. Hij zag dat hij er niet alleen voor kon kiezen zijn post onder de aandacht te brengen bij vrienden en vrienden van vrienden, of mensen die hij zelf had uitgekozen. Hij kon ook kiezen voor look-a-likes van zijn volgers. Mensen die dus qua profiel lijken op op de mensen die zijn pagina al volgen. 

Dennis Yu schrijft op zijn eigen marketingblog over deze ontwikkeling:

“Hoewel we eerder boosted posts bekritiseerd hebben, lijkt dit niet alleen een goede optie voor kleine ondernemingen, maar voor de meeste ondernemingen. Zolang je je conversie goed kunt volgen en je hebt goede content, dan ben je met een boosted post naar mijn idee voor tweederde binnen.”

lookaliketargetingboost
lookaliketargetingboost

De “Look-a-like’-functie voor boosted posts zit waarschijnlijk nog in de testfase, want er is slechts een kleine groep mensen die er op dit moment gebruik van kan maken. Wij denken – net als Dennis Yu – dat dit best wel eens kan gaan aanslaan.

Share this post