Nadat Samsung vorige week al reclamevideo’s maakte voor de Koreaanse markt, is nu ook de campagne voor de Amerikaanse markt onthuld. De reclame is misschien net iets subtieler, maar is nog steeds overduidelijk een aanval op Apple.
De campagne heeft als doel de nieuwe Galaxy Note 4 te promoten. Toen een paar jaar geleden in 2011 de eerste Note werd uitgebracht was er veel kritiek op de grote smartphone van Samsung. De critici van toen worden eerst in de video door het slijk gehaald. Reviews van een paar jaar geleden worden aangehaald: “Je ziet er uit alsof je tegen een stuk toast praat” (The Wall Street Journal) en “De Note is een onhandelbaar beest” (Mashable). Maar nu wordt het volgens Samsung niet meer afgewezen: niet alleen door de critici, maar ook niet door de concurrentie, het wordt juist geïmiteerd.
Maar Samsung’s Galaxy Note is meer dan ‘groot’, het gaat volgens Samsung over productiviteit, innovatie en meer plezier (hiermee lijkt Samsung zich te willen onderscheiden van “andere” grote smartphones).
Vervolgens worden er in de video tweets voorgelezen waarin mensen schrijven dat de nieuwe iPhone 6 verdacht veel lijkt op de Galaxy Note “Is it just me or doest the new iPhone 6 look like a Samsung Galaxy Note 2 (from 2012) Minus the stylus?”
De video wordt afgesloten met “The Next Big Thing is here – October 2014” “Samsung Galaxy Note 4”.