Vanaf vandaag zijn de nieuwe MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland. Daarmee breidt Microsoft de beschikbaarheid van deze apps (web, Windows en Windows Phone) verder uit. De uitbreiding is in lijn met de strategie van Microsoft om consumenten aantrekkelijke, interessante en praktische content en ervaringen te bieden.
De afzonderlijke apps, Sport, Financiën, Nieuws, Gezondheid & Fitness, Eten & Drinken en Weer (weer komt binnenkort ook beschikbaar voor iOS) bevatten naast nieuws, tal van persoonlijke mogelijkheden, zoals het bijhouden van onderwerpen die jezelf belangrijk vindt, realtime sportupdates van je favoriete team of je eigen dieet en oefeningen (incl. tracking). De Gezondheid & Fitness-app geeft inzicht in calorieën van meer dan 200.000 producten. Via een dieet-tracker kun je zelf je calorieën bijhouden.
De kanalen, waaronder het volledig vernieuwde MSN, Bing, Outlook.com, Xbox en Skype, blijven groeien. In oktober 2014 hadden deze een gezamenlijk bereik van 10,8 miljoen Nederlanders. Daarmee is Microsoft Advertising inmiddels het op één na grootste digitale mediaplatform van Nederland en bereikt daarmee praktisch elke doelgroep.