MSN heeft een complete metamorfose ondergaan. Na een bètafase van drie weken gaat het geheel vernieuwde platform morgen, 1 oktober 2014, live in Nederland.
Dé nieuwe startpagina
Het nieuwe MSN geeft gebruikers – 4.7 miljoen unieke bezoekers per maand in Nederland – op basis van persoonlijke voorkeursinstellingen, de mogelijkheid om op ieder moment en op elk device over de nieuwste content van bekende mediatitels te beschikken. Het digitale platform integreert online diensten zoals Outlook.com, Bing, Facebook, Twitter, OneNote en OneDrive. MSN is de nieuwe startpagina die je in één oogopslag laat zien wat voor jou belangrijk is: nieuws, sport, entertainment, e-mail, documenten, social updates en nog veel meer.
Themakanalen
MSN is hiervoor een partnership aangegaan met de beste uitgevers van Nederland, waaronder NRC Handelsblad, ANP, Telegraaf, HP/De Tijd, Voetbal International, Privé, OOR, Smulweb en Foodlog. Het nieuwe MSN beschikt over diverse themakanalen, zoals Nieuws, Sport, Entertainment, Weer, Reizen, Geldzaken, Eten en Drinken, Gezondheid en Fitness. Een professionele redactie selecteert het belangrijkste nieuws van dat moment, de gebruiker maakt daarin ook zijn persoonlijke keuzes.
MSN-apps
Het nieuwe MSN richt zich op de dagelijkse digitale behoefte en helpt gebruikers om taken af te vinken, ondersteund door alle apparaten. Informatie en persoonlijke instellingen staan in de cloud waardoor gebruikers altijd op de hoogte zijn, waar ze zich ook bevinden. Windows 8.1- en Windows Phone 8-gebruikers kunnen vanaf 1 oktober 2014 gebruikmaken van de 7 MSN-apps.