Microsoft lanceerde gisteren de preview van het nieuwe MSN-platform. MSN, in Nederland nog altijd goed voor 5 miljoen unieke bezoekers per maand, heeft een complete metamorfose ondergaan. Het nieuwe platform geeft gebruikers, op basis van persoonlijke voorkeursinstellingen, de mogelijkheid om op ieder moment en op elk device over de nieuwste content van bekende media-titels te beschikken. Het integreert verder online diensten als Outlook, Bing, Facebook, Twitter, OneNote en OneDrive. Vanaf nu is de Beta versie te bekijken op: preview.msn.com.
Met de nieuwe startpagina van MSN krijg je in een oogopslag te zien wat voor jou belangrijk is. Nieuws, sport, entertainment, e-mail, documenten, social updates en nog veel meer. Hiervoor zijn ze een partnership aangegaan met ondermeer NRC Handelsblad, ANP, Telegraaf, HP/De Tijd, Voetbal International, Privé, OOR, Smulweb en Foodlog.
De nieuwe versie van MSN beschikt over diverse themakanalen, zoals Nieuws, Sport, Entertainment, Autmotive, Weer, Reizen, Geldzaken, Eten en Drinken, Gezondheid en Fitness. Een professionele redactie selecteert het belangrijkste nieuws van dat moment, de gebruiker maakt daarin ook zijn persoonlijke keuzes.
Voorlopig blijft het nieuwe platform in Beta beschikbaar, en wordt er aan de achterkant doorgewerkt aan het platform.