Gisteren lanceerde platenmaatschappij Black Hole Recordings de digitale pop-up store Blackholepopupstore. De bezoeker kan in deze online winkel betalen met een Tweet.
Gedurende een periode van 30 dagen kunnen muziekliefhebbers tracks, ringtones en wallpapers kopen van topartiesten zoals Ferry Corsten, Tiësto en New World Punx. De online pop-up store heeft dezelfde eigenschappen als een normale pop-up store: de winkel is geopend zolang de voorraad strekt of alleen binnen een bepaald tijdsbestek; in dit geval een maand.
Door het Twitteraccount van Black Hole Recordings (@Blackholerec) te volgen en een Tweet met de hashtag #paywithatweet in combinatie met het artikel te versturen, wordt het product uit de online winkel aangeschaft. Via een Direct Message (DM) ontvangt je vervolgens een link naar jouw aankoop.
“Met de opening van deze online pop-up store zijn we de eerste platenmaatschappij ter wereld die producten verkoopt in een digitale winkel waarin je simpelweg met Tweets kunt betalen,” aldus New Media & Marketing manager Bas Kruijssen. “We vragen fans om te Tweeten in ruil voor een product uit de winkel. Dat is absoluut een win-win situatie. Onze fans kunnen 30 dagen lang tracks, ringtones en wallpapers bestellen en wij bouwen tegelijkertijd aan een goede relatie met onze volgers op Twitter.”