Gisteren is door het Global DMA het wereldwijde onderzoek naar data-driven marketing gepubliceerd. Data doet er toe, het is heel belangrijk! Wereldwijd bouwen marketeers op data om hun marketingdoelstellingen te realiseren om uiteindelijk aan de behoeften van de consument te voldoen. Het onderzoek laat zien wat er gebeurt in de data-driven economie. Het is een benchmark van de huidige stand van zaken omtrent data-driven marketing & advertising van 17 deelnemende landen. Het rapport heeft als doel om marketeers een beter inzicht te bieden van de markt en hun kansen en uitdagingen.
Het onderzoek, gehouden onder 3.053 marketeers, adverteerders en service providers afkomstig uit 17 landen, zijn het eens over een marketingfeit: data is belangrijk! Men geeft vrijwel unaniem aan veel vertrouwen te hebben in de waarde van data-driven marketing & advertising en de groeiende bijdrage hiervan om de klant centraal te kunnen stellen. Zo geeft 80 procent van het wereldwijde onderzoekspanel aan dat data een enorme belangrijke rol speelt bij het behalen van de doelstellingen. Vrijwel iedereen (92,2 procent) verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zal bijdragen aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.
Hieronder een aantal belangrijke punten waarover de respondenten het wereldwijd eens zijn:
The Global Review is mede mogelijk gemaakt door MediaMath, een belangrijke partij in de markt van data-driven marketing strategie en technologie. Het rapport ‘The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising’, inclusief de wereldwijde analyse en de resultaten is hier te downloaden.
Credits headerfoto: Fotolia.com.