23.09.2014
Marketing

KLM start met een Lost & Found service

By: Marloes de Hooge

BlogMarketing

Je zal de eerste niet zijn die een telefoon, tablet of een tas verliest op Schiphol. Dat kan zijn in het vliegtuig zelf, of op de luchthaven. Het kan de vakantiepret behoorlijk bederven, als je al voor je de lucht in bent een van je persoonlijke spullen bent verloren. Geen nood, het KLM Lost & Found team biedt hulp. Een speciaal team van speurders zorgt ervoor dat de spullen weer zo snel mogelijk bij de eigenaar terugkomen.

De aanleiding voor de lost & found service is vragen die via social media aan KLM worden gesteld. Wekelijks komen er zo’n 40.000 vragen aan de luchtvaartmaatschappij binnen. Een van de meest gestelde vragen gaat over spullen die verloren zijn, over hoe bezittingen weer terug gekregen kunnen worden. Het Lost & Found team van KLM gaat daar nu mee aan de slag.

Het terugbrengen van verloren spullen gaat best wel ver. Zo gebruikt het team alle gegevens die ze maar kunnen vinden, zoals stoelnummer, telefoonnummer en openbare social media gegevens. Alles wordt in het werk gesteld om persoonlijke eigendommen met passagiers te herenigen. Het team dat inmiddels al een tijdje actief is, is zelfs in staat eigendommen terug te geven voordat iemand het zelf kwijt was.

KLM zou KLM niet zijn als er niet een ludiek filmpje gepaard gaat met het aanstellen van het team. Maak kennis met het bijzondere Lost & Found team!

https://youtube.com/watch?v=NK-T_t166TY%3Ffeature%3Doembed%26start%3D85

Share this post