Het reclamespotje Buddyhond van KNGF is de winnaar van de
Ster Gouden Loeki 2014. De finale van de Ster Gouden Loeki werd gisterenavond live uitgezonden op NPO1. Andere genomineerden waren o.a. Flappie (Bol), Moestuin (Jumbo) en Klushondje (Gamma). De Gouden Loeki werd door KNGF opgedragen aan de politie.
Arian Buurman, algemeen directeur Ster, over de winnaar:
“Commercials met dieren waren in 2014 erg populair bij het Nederlands publiek. En deze mooie ‘Buddyhond’ gaat uiteindelijk met de prijs naar huis. Ik feliciteer KNGF Geleidehonden en Selmore van harte met de Ster Gouden Loeki 2014!”
De Loden Leeuw, de prijs die je als BN’er liever niet wilt winnen voor de ‘meest irritante bekende Nederlander’ in een reclamespotje ging naar de broers Tim en Tom Coronel voor autoverzekeraar Allsecur. Kijkers vond de meest irritante reclame vergelijkingssite HoyHoy (Aart krijgt een make-over) waarbij een look-a-like luiaard aan een plafond hangt in een ziekenhuis.