De eigen Asia-Pacific blog van Google begint wel heel cryptisch: “The postcard can never replace the destination. But maybe a view of the street can replace the postcard, especially if no one has to send it to you.”
De blog gaat over de populairste bestemmingen op Street View, waarbij in Europa vooral toeristische trekpleisters ook grote populariteit genieten op Street View. Locaties die veel mensen kennen, ondanks dat ze er misschien (nog) niet geweest zijn, zoals de Eiffeltoren, Stonehenge en het Colloseum in Rome.
In Azië gebeuren hele andere dingen. Daar zijn ook plaatsen die offline niet populair zijn onder toeristen, wel populair bij gebruikers van Google Street View.
Wanneer er naar de complete top 10 gekeken word van Azië, dan staat op de eerste plaats wel een bekende en populaire locatie: Mount Fuji. Maar op de tweede plaats staan de verlaten kolenmijnen op het eiland Hashima, die behalve op Streetview door bijna niemand bezocht worden.
In de complete top 10 staan voornamelijk locaties in Japan:
Wanneer per land gekeken wordt, staat Mount Fuji bij Japan natuurlijk ook op de eerste plaats, bij Singapore is het “View of Marina Bay Sands” en op de derde plaats staat “Holland Village”. De meest bezochte plaats in Taiwan op Street View is het Treinstation van de hoofdstad Taipei, in Thaland staat de Wat Arun Temple op de eerste plaats en in Hong Kong is “Ocean Park” het populairst.