Wie vandaag gaat shoppen bij bol.com zal een nieuw design te zien krijgen. Dit nieuwe design sluit aan op het toenemende gebruik van tablets en de transformatie van een shop gericht op media naar een shop met inmiddels tientallen speciaalzaken, waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan. De afgelopen jaren voerde bol.com al meerdere designaanpassingen door.
Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij bol.com, over het nieuwe design: “Nieuwe trends, technische ontwikkelingen en de veranderende tijdgeest zorgen ervoor dat wij onze winkel continu aanpassen en verbeteren. Ons assortiment bestaat inmiddels uit meer dan 8 miljoen artikelen waarbij we ons ook steeds meer richten op nieuwe inspirerende categorieën en lifestyle-artikelen. Zo hebben we de winkels Wonen, Sieraden & Horloges en Mooi & Gezond geopend en sinds begin augustus verkopen we baby- en peuterkleding.
Daarnaast hebben we onze winkel ook opengesteld voor andere winkeliers die via bol.com kunnen verkopen waarmee het assortiment nog verder uitgebreid wordt. Deze veranderingen vragen om een nieuwe benadering waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan en er meer aandacht is voor het brede assortiment. Met een nieuw design kunnen we onze klanten een meer persoonlijke en verrassende winkelbeleving bieden, waarbij niet alleen functionaliteit, maar ook emotie belangrijk zijn. Daarnaast willen we het winkelen via tablets zo makkelijk mogelijk maken.”
Hieronder het design zoals het was:
Een nieuw lettertype en kleuraanpassingen hebben de winkel een rustigere uitstraling gegeven, zodat producten beter tot hun recht komen en er meer ruimte is voor inspiratie en beleving.
De functionele en zakelijke stijl heeft plaatsgemaakt voor een neutralere basis met minder kleur. Hierbij heeft de interface een minder dominante rol en is de functie juist meer ondersteund. Dit betekent minder kaders en meer ruimte en wit.
Deze veranderingen zijn onder andere terug te zien op de productpagina’s en in het ‘koopblok’. Zoals hieronder te zien is.