LinkedIn mag de enige in zijn soort zijn, het merk timmert hard aan de weg om dat ook te blijven. Eerder dit jaar introduceerde LinkedIn een nieuw profieldesign met uitgebreide mogelijkheden om een profiel verder te ‘professionaliseren’. Daarnaast heeft LinkedIn dit jaar de content marketing scoregeïntroduceerd. En eerder deze week heeft het grootste zakelijke netwerk ter wereld bekendgemaakt Bizo over te nemen, een bedrijf met als specialiteit business audience marketing.
Bizo biedt display- en social advertising meetproducten. Hierbij focust het bedrijf zich vooral op professionele doelgroepen. Naar eigen zeggen heeft LinkedIn voor de overname 175 miljoen dollar betaald. De overname wordt afgerond in het derde kwartaal van dit jaar.
B2B marketeers gebruiken de dienst om prospects binnen professionele segmenten te benaderen. Met behulp van data en targeting geeft Bizo deze marketeers de juiste handvaten om de prospects in vrijwel alle sales fasen van de marketing funnel te benaderen.
Deep Nishar, SVP bij LinkedIn zegt: ‘It’s exciting for us to bring Bizo’s expertise and technology into our ecosystem. Our ability to integrate their B2B solutions with our content marketing products will enable us to become the most effective platform for B2B marketers to engage professionals’.
Russel Glass, Co-Founder en CEO van Bizo zegt dat de bedrijfsculturen en missies vrij parallel lopen. Glass kijkt uit naar de toekomstige samenwerking met LinkedIn om op een professionele manier prospects te bereiken.
[Afbeelding © Fotolia]