Nu de lancering van de iWatch steeds dichterbij komt, heeft Apple weer versterking gevonden, deze keer bij het luxe Zwitsers horloge merk Tag Heuer. Dat bedrijf kondigde eind vorige week aan dat VP of sales, Patrick Pruniaux, die zo’n 7 jaar voor het merk actief is geweest, de overstap heeft gemaakt naar Apple. In welke functie Pruniaux aan de slag gaat bij Apple is niet bekend, zoals altijd wil Apple hier nog niet op reageren, maar het lijkt er toch op dat dit is gedaan om te helpen met de lancering van de aanstaande iWatch.
De lancering van de iWatch is een race tegen de Gear Fit van Samsung. Bekend is dat Apple eerder al verschillende managers werkzaam in de luxe sector heeft aangenomen. Zo is Angela Ahrendts, voorheen werkzaam bij Burberry in mei aangenomen is als nieuw hoofd retail en online sales. Ook voormalig topman van Yves Saint Laurent, Paul Deneve, is vorig jaar aangenomen om voor Apple aan speciale projecten te werken.
Wearable devices zoals smartwatches en Google Glass winnen steeds meer aan populariteit. Analisten denken dat smartwatches kunnen zorgen voor een afname in de verkoop van Zwitserse horloges.
Volgens Jean-Claude Biver, hoofd van LVMH en voorzitter van het horlogemerk Hublot moeten smartwatches als bedreiging serieus worden genomen door de Zwitserse horloge industrie. Zo zegt hij: ‘The iWatch will have the same status symbol power as many other Apple products, especially at the beginning, I personally believe it has the potential to be a threat for the industry, and it should not stay with its arms crossed’.