De winnaars van ‘De Beste Social Media Awards‘ zijn bekend gemaakt, een vakjury en ruim 3.000 stemmers bepaalden welk merk de beste berichten op social media plaatste. De Awards zijn in totaal in 10 categorieën uitgereikt. KLM won hierbij als enige merk 2 awards: de prijs voor het Beste Merk én de Beste Reactie op social media. Zangeres Trijntje Oosterhuis wint de prijs voor het slechtste bericht.
De overige winnaars van de ‘Beste Social Media Awards 2014’ zijn:
– Beste inhaker: Hi
Bureau: Brandfighters
– Beste humor: Desperados
Bureau: Storyboard Amsterdam
– Beste visueel: Wereld Natuur Fonds
Bureau: Boomerang Create
– Beste creatief: BNN’s De Social Club
– Beste tekst: Transavia
Bureau: Boomerang Create
– Beste interactief: Campina Boer en land
Bureau: MEC Nederland
– Beste reactie van een bedrijf: KLM
– Beste merk: KLM
– Beste internationaal: Pornhub
Slechtste bericht: Trijntje Oosterhuis.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen: “Social media is volwassen geworden en verdient zijn eigen prijs. We zijn heel erg blij met de positieve reacties op de awards. Bedrijven en merken zijn op zoek naar erkenning en kwaliteit in de constante stroom berichten op social media.
Het is ook leuk om te zien ook dat merken en social media bureaus zelf actief hun nominaties promootten onder hun achterban om stemmen te winnen. Het enthousiasme heeft ons doen besluiten volgend jaar de tweede editie te organiseren van De Beste Social Media Awards.“
De Beste Social Media Awards worden mede mogelijk gemaakt door Sales Care, Marketingfacts en Curated.