Nadat Twitter een gloednieuw design beschikbaar heeft gesteld, volgt nu Facebook. Facebook paste eerder vorige maand de standaard privacy instellingen aan en nu wordt er een nieuw design voor bedrijfspagina’s gelanceerd. Dit is niet de eerste nieuwe look voor pagina’s op Facebook. Eerder dit jaar werd een nieuw design voor de tijdlijn gelanceerd samen met nieuwe administratie functies. Daarnaast is de functie ‘pagina’s om in de gaten te houden’ geïntroduceerd.
Afgelopen woensdag maakte Facebook het nieuwe design voor alle pagina’s bekend die later in deze week verder is uitgerold. Beheerders van een eigen pagina hebben onlangs een mogelijkheid gehad om een rondleiding te volgen betreft het nieuwe design. Na het volgen van de rondleiding kan er direct worden overgeschakeld. Er hoeft niet direct overgeschakeld te worden. Het is ook mogelijk om het nieuwe design voor de bedrijfspagina’s twee weken uit te stellen wanneer alle bedrijfspagina’s automatisch overgezet worden door Facebook.
Bij het nieuwe design kun je als beheerder ook de plaats van de verschillende tabs in het hoofdnavigatie menu veranderen. Facebook zegt: ‘We know how important Pages are for the millions of businesses that use Facebook every day, and we’re continuing to improve our offerings based on what we hear from them.’
Het is ook mogelijk om feedback te verzenden over het nieuwe design. Via de ‘Send feedback’ link in het rechterbovenmenu kan er gereageerd worden. Eerder deze week maakte Facebook bekend dat er zo’n 30 miljoen actieve kleine bedrijfspagina’s zijn op het netwerk.