06.06.2014
Social Media

Pinterest test Do-It-Yourself Promoted Pins

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
pinterest-test-do-it-yourself-promoted-p.jpg
pinterest-test-do-it-yourself-promoted-p.jpg

In slechts enkele jaren tijd is het medium Pinterest opgeklommen tot de top van de wereld. Pinterest is een sociaal medium met een hoog visueel gehalte. Afgelopen maand werd de waarde van Pinterest geschat op 5 miljard dollar. Een prestatie die het vermelden waard is. Uit onderzoek van PR- en social media adviesbureau Whizpr is gebleken dat Pinterest momenteel nog maar weinig wordt gebruikt op zakelijk gebied. Met de entree van de Promoted Pins hoopt Pinterest hier verandering in aan te brengen.

Afgelopen maand heeft Pinterest de mogelijkheid tot het inzetten van Promoted Pins aangekondigd. Inmiddels wordt deze nieuwe advertentievorm getest bij een aantal grote partners van Pinterest. Binnenkort kunnen we als het goed is deze nieuwe vorm van adverteren gaan gebruiken. Pinterest probeert de Promoted Pins beschikbaar te maken voor zowel grote als kleine bedrijven. Deze Do-It-Yourself Promoted Pins worden beschikbaar gesteld op een cost-per-click basis via ads.pinterest.com. Mocht je als een van de eersten deze Promoted Pins willen inzetten, dan kun je je hier inschrijven.

promoted-pins.jpg
promoted-pins.jpg

De Promoted Pins zullen in de toekomst verschijnen in de zoek- en categorie overzichten. Samen met de introductie van de Promoted Pins is Pinterest momenteel bezig om de analytics te verbeteren met nog meer gedetailleerde insights. Zo beweert Jason Costa, werkzaam bij Pinterest: ‘We’ll tell you which of your pins and boards are driving the most impressions, clicks and repins. We’ll also clue you top ins that drive engagement across different platforms.’

Om deze nieuwe inzichten mogelijk te maken is momenteel bekend dat Pinterest samenwerkt met onder andere Salesforce, Hootsuite en Percolate die automatisch toegang hebben tot publieke data via de API van Pinterest. Deze partners zijn momenteel bezig om bepaalde insights toe te voegen die momenteel niet beschikbaar zijn in het eigen aanbod van Pinterest.

Met de inzet van Promoted Pins zet Pinterest zijn eerste grote commerciële stap en treedt het in de voetsporen van Facebook en Twitter.

Share this post