Twitter zit niet stil als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe gebruiksfuncties en advertentiemogelijkheden. Vorige maand introduceerde Twitter de nieuwe ‘Mute’ functie waarbij je bepaalde content van gebruikers kan uitzetten. Ook het nieuwe design in Twitter is nog maar kort geleden geïntroduceerd.
Vandaag is bekend geworden dat Twitter het bedrijf Namo Media heeft overgenomen. Het bedrag dat hiervoor is betaald is niet bekend. Namo Media is gespecialiseerd in zogenaamde Native Ads. Dit zijn mobiele advertenties die volledig geïntegreerd zijn in de omgeving van een app. Volgens de vele onderzoeken zijn we sneller geneigd om op een advertentie te klikken als deze opgaat in de omgeving van een bepaalde app.
Eerder kocht Twitter het advertentiebedrijf MoPub voor 350 miljoen dollar waarmee de start werd gemaakt om buiten het eigen platform te adverteren. Bekend is dat Namo Media volledig zal gaan integreren met het MoPub platform. Zo zegt Namo Media op hun eigen blog: ‘At Twitter we’ll continue to work on building the best native advertising platform for app developers with the goal of continuing to improve the native ad landscape for all mobile app developers. Combining our technology with MoPub will offer our current and future customers a more powerful platform to generate revenue, all while preserving an amazing user experience’.
Met de overname van Namo Media doet Twitter een grotere stap richting de verdere uitbreiding op het gebied van mobile. Bekend is dat bijna 8 op de 10 gebruikers Twitter bekijkt op een smartphone. Daarnaast komt meer dan 75% van alle winst uit mobile.