16.12.2013
Online

Interactief tientje voor Serious Request

By: Redactie Dutchcowboys

BlogOnline
interactief-tientje-voor-serious-request.jpg
interactief-tientje-voor-serious-request.jpg

Voor 3FM Serious Request zijn alle tien euro biljetten in Nederland verrijkt met de augmented reality techniek van Blippar. 3FM heeft samen met het mobiele marketing bureau Pepper’s Ghost en Communicatie & Multi Mediadesign studenten van de NHL een interactieve virtuele laag ontworpen die op je mobiele telefoon verschijnt zodra je met de Blippar app een tientje scant.

Het doel van Serious Request is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een stille ramp. Het thema van dit jaar is ‘Let’s Clean This Shit Up’. 3FM en het Rode Kruis vragen daarmee aandacht voor de 800.000 kinderen die jaarlijks onnodig sterven aan (de gevolgen van) diarree.

Mensen kunnen op allerlei manieren bijdragen aan Serious Request. Eén daarvan is om een plaat aan te vragen voor 10 euro. Een tientje omdat dat een bedrag is waarmee het Rode Kruis heel concreet iets kan doen inzake de stille ramp. Van daaruit is dan ook het idee ontstaan om juist het 10 euro biljet interactief te maken met Augmented Reality. Als je het tientje blippt komt het tot leven en krijg je mogelijkheid om met je mobiele telefoon een plaat aan te vragen bij de DJ’s in het glazen huis in Leeuwarden. Ook krijg je keuze om direct een donatie te doen.

Met de opbrengst van 3FM Serious Request gaat het Rode Kruis in gebieden waar dat nodig is helpen met schoon drinkwater en zeep, met de bouw van sanitaire voorzieningen, en met training en informatie over het belang van goede hygiëne. Met de Blippar app kan je ook zien er gebeurt met jouw bijdrage.

Share this post