Enkele maanden geleden solliciteerde Marco van Houwelingen samen met honderden andere op hun ultieme droombaan. Vandaag kreeg van Houwelingen te horen dat hij de gelukkige is en de functie van Chief Oranje Officier mag gaan vervullen. Aan Marco als ultieme Oranjefan de taak om dit jaar het Oranjegevoel in binnen- en buitenland te verspreiden. Van het Holland Heineken House in Sochi tot Koningsdag in Amsterdam en tijdens het WK in Brazilië. De COO krijgt een royaal salaris, een oranje auto en zelfs zijn maatpak wordt oranje. Leuke voorwaarde is, als Nederland het WK wint, wordt het salaris verdubbeld.
“Heineken en Oranje zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In dit belangrijke Oranje-jaar hebben we daarom een Chief Oranje Officer gezocht die namens Heineken de Oranjekoorts overal ter wereld kan aanwakkeren. In Marco hebben we de perfecte kandidaat gevonden. Hij is een enorme Oranjefan, groot sportliefhebber en houdt van een feestje. Als stem van miljoenen Oranjefans zal Marco het komende jaar overal ter wereld Neerlands trots hooghouden”, aldus Bram Westenbrink, Marketing Directeur HEINEKEN Nederland.
Dream job
In de afgelopen twee maanden ontving Heineken honderden sollicitaties op de vacature van deze droombaan. 15 Oranjefans mochten op gesprek komen, waarvan er uiteindelijk drie mochten deelnemen aan het Oranje assessment. Zij werden met verschillende opdrachten op de proef gesteld. Zo wist Marco oud-international Aaron Winter van zijn winnende WK-opstelling te overtuigen. Hij werd uiteindelijk verkozen tot COO.
“Toen ik de vacature zag, twijfelde ik geen moment. Wie wil deze baan nu niet? Dit is echt een droom die uitkomt. Het Oranjegevoel is uniek, daar mogen we als land echt trots op zijn. Ik kan niet wachten om het komende jaar Nederlanders aan te sporen om feest te vieren zoals alleen Nederlanders dat kunnen”, aldus van Houwelingen.