15.08.2014
Social Media

Wat heb je nodig voor het perfecte Facebook bericht?

By: Henk de Hooge

BlogSocial Media

Er is inmiddels best veel gepubliceerd over hoe het perfecte Facebook-bericht er uit zou moeten zien. Door de vele veranderingen die Facebook regelmatig implementeert veranderen hierdoor soms ook de regels. Wie succes wil hebben met berichten zal echter altijd moeten opletten op de aantal zaken die echt het verschil kunnen maken. Uiteindelijk blijft de kwaliteit en de gun&fun factor van de content altijd de belangrijkste reden voor de populariteit van berichten. Trackmaven een digital intelligence bedrijf onderzocht wat op dit moment nog steeds van belang is voor het maken van het perfecte Facebook bericht. De tips kunnen je populariteit van je bericht aanzienlijk verbeteren. 

– Berichten met 80 of meer woorden zorgen voor twee keer zoveel engagement.
– Berichten met een foto zorgen voor 37% meer engagement
– Berichten geplaatst na werktijd, tussen 5 uur ’s middags en 1 uur ’s nachts zorgen voor 11% meer interactie dan tijdens werkuren.
– Berichten tijdens het weekend trekken meer engagement dan tijdens in de week.
– Donderdag is de meest populaire dag van de week om iets te plaatsen, en voor 1 uur ’s middags weer het beste moment.

De regels lijken elkaar soms tegen te spreken maar je kunt ze ook afzonderlijk lezen. Gemiddeld heeft plaatsen in het weekend meer resultaat dan door de week. Als je in de week plaatst is donderdag de beste dag om een bericht met meer dan 80 woorden en een foto voor 13:00 uur te plaatsen. In de onderstaande infographic zie je hoe het werkt en krijg je meer tips om jouw bericht op Facebook een boost te geven.

Bron: Trackmaven
Bron: Trackmaven

Share this post