Content, contentmarketing en storytelling zijn hip, hot en trending in 2013, 2014 en beyond. We staan aan de vooravond van het nieuwe (content)tijdperk en het is de tijd voor het serieuzere werk. Je kan als organisatie fantastische content produceren, maar als niemand het leest, gaat het verloren. Aan de andere kant, hard roepen, maar dan met ondermaatse en magere, doet dat meer kwaad dan goed voor het imago en de reputatie van een organisatie.
Er is genoeg geschreven en te googlen over het ontwikkelen van een goede content, strategie, productie en planning.
Mij valt het echter op dat er zo weinig aandacht is voor hoe je met die fantastische content nou echt op dat éne moment de klant bereikt en dan ook nog waar en wanneer dat relevant is.
Goede content moet voldoen aan een aantal randvoorwaarden;
Als je aan deze randvoorwaarden voldoet, maak je een plan om deze content te verspreiden. Daarvoor zijn diverse online en offline kanalen om het publiek te bereiken. waar en wanneer zij dat wil:
Werk samen
Net als bij het ontwikkelen van de strategie, de productie en de planning van content, staat ook de verspreiding van deze content midden tussen Marketing, Communicatie, PR, HR en Klantenservice in. Weg met het eilanddenken! Zoek de (gezamenlijke) kracht van de organisatie en de medewerkers op om de (potentiële) klant, fan en volger echt te bereiken en te boeien met jouw content.
Kortom, besteed als organisatie net zoveel tijd, energie en budget in de strategie voor de contentverspreiding als in de contentstrategie en productie.
Af en toe kom je een waardevol artikel tegen dat de bekende open deur opnieuw opent. Dit artikel is geïnspireerd door http://relevance.com/blog/content-king-distribution-queen-wears-pants/