Shopping.com kwam maandag met de aankondiging dat ze officieel zijn omgegaan naar een commercieel Ebay netwerk, dit hebben ze gedaan zodat ze nu in plaats van een vergelijkingssite een commercieel netwerk zijn.
Het shopgedrag van consumenten zijn heel erg veranderd sinds de oprichting van shopping.com in 1997. In eerste instantie hadden kopers weinig opties om producten te kopen, op dit moment hebben ze veel meer opties en bezoekt de gemiddelde koper 10.4 websites tijdens het aankoop proces.
Om in het spoor te blijven van de veranderingen van het aankoopproces is het Ebay netwerk een commercieel advertentie netwerk geworden dat retailers verbind met kopers in elke fase van het aankoopproces.
“Shopping.com is een waardevol kanaal voor een groot portfolio van klanten, ze zijn een efficiënt lead generatie platform en een bron van nieuwe klanten” zegt Eric Best, strategisch partner van het commerciële Ebay netwerk. “wij denken dat de nieuwe identiteit als commercieel netwerk beter weergeeft wat ze te bieden hebben en het zal ze beter positioneren als netwerk”.
Verkopers die partner worden van het Ebay netwerk hebben toegang tot websites die meer dan 200 miljoen bezoekers hebben per maand. Ook kunnen ze vermeldingen krijgen op websites als Ebay, Bing en CNET. Ook krijgen ze de mogelijkheid om producten te promoten op biedingssites. Met één campagne kan een verkoper iedereen uit het Ebay netwerk bereiken.
“wij zijn toegewijd aan het verbeteren van ons netwerk zodat wij nieuwe klanten kunnen blijven leveren, verkopen kunnen stimuleren en een breed bereik kunnen bieden” zegt Kristy Troup, GM van het Ebay netwerk. “als Ebay bedrijf bemiddelen wij tussen kopers en verkopers door middel van relevante digitale reclame”.
Ondertussen zijn er al 4000 verkopers aangesloten bij het netwerk om nieuwe klanten te krijgen en om het bedrijf dat ze hebben te laten groeien.