Videodienst YouTube heeft het contract met muziekvideodienst Vevo vernieuwd en steekt ook nog eens 50 miljoen dollar aan investeringen in de samenwerking om op deze manier te proberen de muziekvideodienst weg te houden bij andere concurrenten. Vevo is belangrijk voor YouTube aangezien zij de rechten hebben van de muziekvideo’s van een groot aantal artiesten. Daarnaast zijn ze ook de belangrijkste partner van YouTube.
Dat Vevo één van de belangrijkste partners is van YouTube, is te zien aan het aantal unieke bezoekers van de muziekvideo’s op YouTube. In de maand mei werden de muziekvideo’s maar liefst 50,2 miljoen keer bekeken. Vevo’s lucratieve contract met Google om de content op YouTube te blijven houden eindigde in april en de muziekdienst hintte in het verleden op een samenwerking met Facebook.
De nieuwe investeringen van Google hebben er voor gezorgd dat Vevo niet meer vertrekt naar een andere partner. Google investeert overigens ook in andere belangrijke partners, zoals het videogamebedrijf Machinima. Hier investeerden ze zo’n 35 miljoen dollar in. In totaal hebben ze voor ruim 200 miljoen dollar geïnvesteerd in belangrijke partners.