20.11.2013
E-mail

Veel verwachtigen van gebruik video in email-campagnes

By: Dominique Dewitte

BlogE-mail

Hoewel video-marketing nog altijd in belangrijke mate geconcentreerd blijft op de website van de onderneming of op gespecialiseerde kanalen zoals YouTube, wordt het medium ook steeds meer in email-campagnes geïntegreerd. Zo blijkt uit onderzoek van de Web Video Marketing Council en de bureaus ReelSeo en Flimp Media onder Amerikaanse marketeers. Daarbij wordt erop gewezen dat 83,9% van de marketeers video gebruikt op de eigen website, terwijl 65,2% materiaal heeft geplaatst op YouTube, maar daarnaast blijkt dat 60% inmiddels video ook integreert in zijn email-boodschappen.

Dat betekent een belangrijke vooruitgang tegenover vorig jaar, toen slechts 52% video in zijn email-campagnes had verwerkt. De onderzoekers wijzen erop dat bovendien nog eens 26% van de respondenten aangeeft van plan te zijn om in de toekomst in email-campagnes van video gebruik te maken. De onderzoekers stelden ook vast dat 82% van de marketeers getuigt dat het gebruik van video in email-campagnes efficiënt is gebleken, waarbij 60% van mening is dat het doelpubliek na het ontvangen van een video-email meer geneigd is om een gewenste actie, zoals de aankoop van een product of het opzoeken van verdere informatie, te ondernemen.

Volgens de ondervraagden is video-email het meest efficiënt voor de promotie van producten of diensten (73%) en lead generation (55%). Ook werd vastgesteld dat 41% van de respondenten video-email gebruikt voor interne communicaties van de onderneming. Uit het onderzoek bleek verder dat meer dan 90% van de respondenten video gebruikt bij online marketing, sales of communicatie, tegenover 81% vorig jaar. Ook heeft 70% het voorbije jaar zijn budget voor online video-marketing heeft opgedreven.

Share this post