Van alle bedrijven die in 2013 klachten via Klacht.nl ontvingen, lossen internetproviders er het minst op. Zo blijkt uit de jaarlijkse Klacht Awards. In totaal stuurden consumenten in 2013 bijna 70.000 klachten in via de website van klacht.nl, waarvan er bijna 30.000 werden opgelost door de betrokken bedrijven.
Internetproviders ontvingen in totaal 2.745 klachten, waarvan zij er slechts 177 oplosten. Tele2 presteert het slechtst in deze categorie: van de 981 klachten wist de provider er slechts 2 op te lossen. Naast internetproviders kregen ook bedrijven in de voedingsmiddelenbranche en omroepen veel klachten waarmee weinig werd gedaan.
Winnaars
Energieleveranciers weten goed te scoren. Zij losten maar liefst 91% van de in totaal 1.136 ingezonden klachten op. Met een oplospercentage van meer dan 80% presteerden de online warenhuizen en aanbieders van vaste telefonie ook heel behoorlijk. Enkele bedrijven wisten zelfs een oplospercentage te behalen van 100%, zoals Dixons, Ayden en Privilege.
De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan bedrijven die in hun categorie het beste omgaan met klachten van de consument. In ieder van de 50 categorieën werd gekeken naar welk bedrijf met meer dan 50 klachten minimaal 75% op wist te lossen in 2013.