Lexus International opent op 30 augustus in de Japanse hoofdstad Tokyo de eerste Intersect By Lexus, een zogenoemde Luxury Brand Experience Space. Het is een plek waar mensen het gevoel van het merk Lexus kunnen ervaren, zónder achter het stuur te kruipen.
De Intersect By Lexus is geen gewone dealer of traditionele winkelruimte, maar een plek waar gasten genieten van de Lexus filosofie door design, kunst, mode, cultuur, film, muziek en technologie. Het pand in Tokyo en toekomstige vestigingen in steden als New York en Dubai zijn ontwikkeld door de wereldberoemde interieurontwerper Masamichi Katayama.
“Intersect By Lexus moet een comfortabele en inspirerende ruimte zijn waar mensen in contact kunnen komen met elkaar,” zegt Mark Templin, executive vice president van Lexus International. “Deze plekken zullen zich ontwikkelen als mensen samen komen en netwerken. Het is dus niet alleen een plek van een automerk, maar een ruimte die iedereen tot zijn eigen unieke plek kan maken.“
Filosofie
Op de eerste verdieping bevinden zich bijvoorbeeld een café – met wereldberoemde koffie – en de ‘Garage’, met exposities over autocultuur en lifestyle. Op de tweede verdieping zijn winkels aanwezig met lifestyleproducten van bekende merken die matchen met de filosofie van Lexus. Ook is er een lounge waar modern en lokaal eten geserveerd wordt.