Het lijkt erop dat Samsung zelf niet precies weet wat het aanmoet met het flexibele scherm, want het schrijft een wedstrijd uit voor ontwerpers, ontwikkelaars en ondernemers met het beste idee voor een toepassing van de flexibele display. Wie in de prijzen valt maakt kans op 10.000, 5.000 of 2.500 dollar.
“We are calling on the most innovative designers, hardware engineers and entrepreneurs to develop new product ideas that put our revolutionary Flexible Display technology to use in ways that will define the future”.
Behalve de toepassing en de toegevoegde waarde van het flexibele scherm voor het product, zijn ook de kosten en het businessplan belangrijke aspecten waarop inzendingen worden beoordeeld. Er zit echter wel een addertje onder het gras; mocht je niet in de prijzen vallen en Samsung komt zelf met een idee of ontwerp dat verdacht veel lijkt op jouw inzending, dan heb je geen poot om op te staan. Dus doe alleen mee als je bereid bent Samsung met je idee aan de haal te laten gaan:
“Samsung is continuously innovating, and may develop information that is similar to materials submitted in this contest, so only non-confidential information should be submitted”.
Wie zich wil inschrijven met een plan, kan dat hier doen.