Fanrise werd in de zomer van 2012 gelanceerd onder de naam Pagemonitor. Vandaag maken ze bekend dat het platform verder gaat onder de naam Fanrise, en dat er een groep van informal investors een investering heeft gedaan van €500.000. De Rotterdamse start-up zal deze investering gebruiken om het platform verder te ontwikkelen en tevens voor internationale expansie.
“We zien dat bedrijven steeds meer behoefte hebben aan het goed inzichtelijk maken van de resultaten en inspanningen op Facebook,” aldus Bram Masselink, mede-oprichter van Fanrise. Fanrise geeft inzicht in de statistieken van Facebook fanpagina’s met als doel om de prestaties van fanpagina’s te verbeteren en meer rendement uit de marketinginspanningen te halen. In Nederland zijn er inmiddels al meer dan 1.500 geregistreerde gebruikers. Fanrise wil zich onderscheiden van de concurrentie door de focus te leggen op het combineren van verschillende bronnen.
Voor de verzameling van Facebook data hebben wij een eigen tool ontwikkeld. De naam van deze tool was Pagemonitor. Inmiddels is de naam omgedoopt tot Fanrise en hebben we een kapitaalinjectie gekregen.
Ik kan vandaag bekendmaken dat er een groep van informal investors een investering van €500.000 heeft gedaan in Fanrise. De investering zal worden gebruikt voor verdere ontwikkeling van het platform en internationale expansie.
Uiteraard gaan we de tool verder ontwikkelen en hopen we dat we naast o.a. Siemens, PepsiCo en vanHaren nog meer mooie merken aan dit rijtje toegevoegd mogen worden.
http://fanrise.pressdoc.com/48123-fanrise-haalt-half-miljoen-euro-op-voor-internationale-expansie
Internationaal
Fanrise spreekt de ambitie uit om binnen anderhalf jaar een leidende internationale speler te zijn in Facebook analytics. De focus ligt op het verder verstevigen van het internationale verkoopkanaal en de ontwikkeling van technische functionaliteiten.