Een foto maken, een coole filter eroverheen en delen op Instagram… Het gebeurt wereldwijd zo’n 40 miljoen keer per dag. Met de Instagram-pillars wordt het populaire sociale medium nu ingezet om online én offline exposure te genereren op evenementen.
De deelnemer maakt een foto op het event en deelt deze op Instagram samen met de door de klant vastgestelde hashtag. Alle foto’s met deze hashtag worden direct geprint in polaroid formaat. Binnen een minuut ligt de foto bij de Instagram-pillar klaar om mee naar huis genomen te worden.
De Instagram-pillar, ontwikkeld door Dorst & Lesser, is een effectieve manier om jouw doelgroep online én offline te bereiken. De hashtag, waar de merk- of eventnaam in kan worden gecommuniceerd, wordt gedeeld met alle volgers van de deelnemer op Instagram. Tevens zorgen de foto’s op Instagram voor een online viraal bereik van het merk of event (social sharing). Daarnaast kan de polaroid naar wens worden vormgegeven, met logo’s, visuals, etc.
De Instagram-pillars hebben al op meerdere evenementen gestaan. Eén van de meest recente projecten was voor de Engelse online fashion retailer Boohoo.com. Zij stonden met hun met fashion gevulde Boohoo-bus op het tweedaagse festival Parklife in Manchester. Als social activatie hebben zij de Instagram-pillar ingezet.