T-Mobile zet vol in op het leiderschap van mobiel internet op de Nederlandse consumentenmarkt. In een markt waar het bellen en met name het sms’en blijft dalen en het dataverkeer explosief blijft stijgen, neemt de rol van mobiel internet in een nieuw duurzaam businessmodel snel toe. Onder andere deze marktontwikkelingen zorgden in het eerste kwartaal voor een totale omzet van €393 miljoen (-6,7%). T-Mobile was in staat de EBITDA stabiel te houden op €114 miljoen (-0,9%).
Thomas Berlemann, algemeen directeur: “T-Mobile ligt op koers. We zitten in een snel veranderende markt en zien als geen ander hoe het stijgende gebruik van mobiel internet van consumenten en bedrijven zich ontwikkelt. We hebben een goede positie aangezien zo’n 45% van al het Nederlandse dataverkeer via het T-Mobile netwerk verloopt. Mobiel internet zal meer dan ooit de motor worden van ons bedrijf. De lancering van een nieuw abonnementenmodel sluit hier naadloos op aan. T-Mobile biedt vanaf nu standaard toegang tot mobiel internet en maakt een einde aan onverwacht hoge datakosten in binnen- en buitenland.“
Dataverkeer
Het dataverkeer blijft explosief stijgen. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar registreert T-Mobile een toename van maar liefst 50% in het 1e kwartaal van 2013. Het aantal verstuurde sms’jes daalde flink met 41% en de klanten belden 8% minder in de eerste drie maanden van 2013. Onlangs lanceerde T-Mobile het netwerkprogramma ‘Samen meer Bereiken’ en kondigde aan zowel het 2G en het 3G netwerk fors te gaan verbeteren, zowel in dekking als capaciteit.
Nieuw abonnement
De klant is bij T-Mobile echt de baas over zijn eigen portemonnee door zijn abonnement geheel persoonlijk samen te stellen, omdat de koppeling tussen belminuten en MB’s is losgelaten. Daarnaast hoeft hij zich nooit meer zorgen hoeft te maken over onverwacht hoge datakosten in binnen- en buitenland en kunnen alle klanten onbeperkt sms’en, maar ook whatsappen en posten via een internetverbinding met lagere snelheid.