De SMS-branche wil met een met nieuwe site aantonen dat naast Whatsapp of Facebook Messenger juist SMS de toekomst heeft. Zij stelt dat de Short Message Service (SMS) een steeds belangrijker communicatiemiddel in notificatie, authenticatie, transactie en interactie wordt. Dat Of het nu gaat over de Eurovisie Songfestival stemming, internet bankieren of simpelweg het parkeergeld betalen; vaker en vaker speelt SMS een essentiële rol.
Om deze redenen heeft de SMS-branche haar eigen website www.sms.nl gelanceerd. De site moet een informatief en inspirerendoverzicht beeld gaan geven van alle voordelen die SMS te bieden heeft, met name bedoeld voor marketeers, veiligheidsexperts, ICT-professionals, HRM adviseurs en iedereen voor wie een snel en betrouwbaar bereik van haar doelgroepen belangrijk is.
Het platform moet partijen tevens een podium geven om hun ideeën aan te bieden. Dat kunnen bijdragen zijn in de vorm van nieuwsberichten, columns, recensies of casebeschrijvingen. Uiteindelijk moet SMS.nl een effectief platform worden om kennis en ideeën te delen.
Facts & Figures:
– Aan het eind van 2012 waren er wereldwijd meer dan 6,1 miljard mensen met een mobiel
– Slechts 1 op de 6 mobiele telefoons kon online message services gebruiken
– Iedereen met een mobiele telefoon kan SMS ontvangen en versturen
– Naar verwachting worden eind 2016 9,6 triljard SMS’jes verstuurd