Één dag nadat ComScore bekendmaakte dat Pinterest onderdeel is van de top 50 meest bezochte websites in de Verenigde Staten, opende Pinbooster de deuren voor het publiek. Pinbooster is een website waarop consumenten en bedrijven kunnen betalen voor ‘repins’ op Pinterest, waardoor hun ‘pins’ extra in de spotlights komen te staan.
Pinbooster is vergelijkbaar met websites waar volgers gekocht kunnen worden en waar likes en reacties aangeschaft kunnen worden. Bij deze website zullen de pins echter wel gemarkeerd worden met de hashtag #ad zodat bezoekers van Pinterest wel meteen kunnen zien dat het gaat om een advertentie en niet om een pin van een normale gebruiker.
Een verwijzing vanaf Pinterest is erg waardevol. In mei ontdekten analisten voor het shopping platform Shopify dat gebruikers op Pinterest meer geld besteden op de website van hun klanten dan gebruikers die niet lid zijn van Pinterest. Aangezien Pinterest geen officiële mogelijkheden heeft om te adverteren op de website, komt de aanwezigheid van Pinbooster voor veel geïnteresseerden als een aangename verrassing.
De oprichters van Pinbooster gaven aan dat hun service gebaseerd is op Twitter’s Sponsored Tweets. Maar zou dit ook gaan werken voor Pinterest?