Buienradar is procentueel driemaal harder gegroeid dan de totale markt in Nederland. Afgelopen jaar is Buienradar met 6,4% gegroeid in de doelgroep 13+. Over dezelfde periode is de totale Nederlandse internetpopulatie slechts met 2% gegroeid. Hiermee heeft Buienradar afgelopen jaar een nog sterkere positie verworven binnen de bestaande doelgroep. Het bereik steeg van 4,7 miljoen unieke bezoekers gemiddeld per maand in 2011 naar 5 miljoen unieke bezoekers gemiddeld per maand in 2012.
In de STIR ranking van grootste websites van Nederland steeg Buienradar vier plekken ten opzichte van 2011 naar nummer 2. In 2012 voerde Buienradar drie maanden op rij de lijst van alle afzonderlijke websites aan en bereikte gemiddeld 6,4 miljoen mensen in juni en juli.
Buienradar werd in 2012 gemiddeld per maand 15,5 miljoen keer bezocht via mobiel. Het unieke bereik per maand op de tablet en smartphone app steeg 110% van 885.000 unieke bezoekers per maand in 2011 naar 1,86 miljoen in 2012. In 2012 werden er 2,7 miljoen Buienradar apps gedownload, wat het totaal brengt op 3,4 miljoen downloads op smartphones en tablets.