Met weer een interessant jaar achter de boeg op gebied van digitale media, gaan ze bij comScore weer beginnen een terugblik te werpen op 2012. De Brave New Digital World is er nu en meer dan voorheen zien we de opkomst van mobiele kanalen.
Tablet gebruik stijgt in rap tempo en smartphone apps blijven de belangrijkste drijfveer van media consumptie. Mobiel internet is voornamelijk afkomstig van smartphones en 4 van iedere 5 minuten op een smartphone besteed men aan apps. “The app space is highly competitive and it’s getting more and more important every day.“
De nieuwste comScore Mobile Metrix laat zien dat Facebook het vorige jaar sterk heeft afgesloten en hiermee de 1e plaatst heeft afgepakt van Google Maps. Uiteraard heeft Apple’s beslissing om Google Maps te vervangen door Apple Maps in iOS 6 hier alles mee te maken. In de laatste paar maanden heeft Google met een eigen Maps app wel weer wat terug gewonnen.
Maar ondanks het verliezen van de top positie heeft Google helemaal niet te klagen als het gaat om de positie in de app markt. Vijf van de top zes apps zijn namelijk van Google.
Dit zijn wel cijfers van de Amerikaanse markt.