UPC introduceert voor het eerst in Nederland een advertentie met een LCD-videoscherm geïntegreerd in de bladzijde van een magazine. Als de lezer de bladzijde openslaat, komt de afgebeelde televisie in de advertentie tot leven: de video wordt met geluid afgespeeld. UPC brengt deze uiting in samenwerking met Sanoma Media op de markt en verschijnt 4 oktober in de Playboy en 10 oktober in de Marie Claire. Een geselecteerde groep abonnees van Playboy en Marie Claire in het verzorgingsgebied van UPC ontvangt dit exemplaar en kan op deze manier de video over Horizon bekijken.
Mark Giesbers, Directeur Marketing & Content van UPC: “Met Horizon introduceren wij voor onze klanten het nieuwe tv-kijken. En daar past deze innovatieve manier van adverteren goed bij. Horizon maakt het mogelijk dat klanten op alle schermen in en om het huis bijvoorbeeld televisie, persoonlijke filmpjes of internetvideo’s kunnen kijken. En daar voegen we voor deze keer ook nog eens een scherm in een magazine aan toe.“
De video:
LCD-scherm
Leverancier Rox Asia noemt de advertentie (insert) met geïntegreerde video ‘Vidipri insert’. De video kan vele malen worden bekeken en het LCD-scherm (2,4inch/49 x 38mm) kan met een mini-usb-aansluiting worden opgeladen. De video wordt getriggerd door een magneetsluiting.
Campagne
De nieuwe campagne voor Horizon start vandaag met een nieuwe commercial (om ca. 20.15 uur, op RTL4). De campagne laat zien dat Horizon een complete tv-ervaring biedt en wat het nieuwe tv kijken voor mensen kan betekenen. UPC zet een breed scala aan middelen in: tv, radio, bioscoop, dagbladen, magazines, outdoor en online.