03.05.2012
Social Media

Facebook engagement gaat omhoog bij aanwezigheid op Twitter, Google+ en Pinterest

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
facebook-engagement-gaat-omhoog-bij-aanw.jpg
facebook-engagement-gaat-omhoog-bij-aanw.jpg

Marketeers kunnen engagement met fans op Facebook verbeteren als ze een simpel ding doen: Zorgen dat ze ook aanwezig zijn op Twitter, Google+ en Pinterest. Zo blijkt uit een studie van adverteerders die gebruik maken Vitrue, een ontwikkelaar van social media tools en apps.

Er is gekeken naar de Facebook pagina’s van 500 marketing klanten en het “level of fan engagement” werd vergeleken tussen bedrijven die ook gebruik maken van Twitter, Google+ en Pinterest. De engagement rates verdubbelen als consumenten merken ook op andere sociale netwerken tegenkomen (in aanvulling op Facebook).

Helaas hebben de meeste marketeers een geen beste social media strategie: Minder dan de helft van alle merken zijn aanwezig op een sociaal netwerk anders dan Facebook, aldus Vitrue.

Facebook hebben ze allemaal:

facebook-is-the-first-stop-for-many-brands-in-social-media- 

Maar bij het inzetten van andere sociale media gaat het engagement omhoog:

but-companies-can-double-their-return-if.jpg
but-companies-can-double-their-return-if.jpg

Toch kijkt minder dan de helft van de bedrijven verder dan Facebook:

however-less-than-half-of-companies-both.jpg
however-less-than-half-of-companies-both.jpg

Uit (voorlopige) gegevens lijkt het erop dat Pinterest en Instagram hetzelfde effect hebben:

the-preliminary-data-suggest-pinterest-a.jpg
the-preliminary-data-suggest-pinterest-a.jpg

Share this post