Op het moment kan het niet beter gaan bij Twitter, aldus CEO Dick Costolo gisteren tegenover de aanwezigen op een conference. Volgens Costolo gaan de zaken “phenomenally well,” en het bedrijf is ervan overtuigd een hit in handen te hebben met de Promoted Tweets functie voor adverteeerders.
Maar waarom dan alsnog een nieuwe versie van de Discover tab toevoegen? Omdat zelfs Costolo toegeeft dat Twitter meer inzicht moet krijgen in de interesses van een gebruiker om betere onderwerpen en content aan te kunnen bevelen, iets waaraan volgens de CEO dit jaar veel tijd besteed zal worden.
De eerste lancering van de Discover tab, voor zowel de webversie als de verschillende iOS en andere apps, kwam afgelopen najaar na een revamp van de website, volgens mede-oprichter Jack Dorsey was die ontworpen om het voor nieuwe gebruikers makkelijker te maken dingen te vinden die hun interesseren.
Nu hebben de algoritmes achter de Discover tab een upgrade gehad. Zo zie je links die gedeeld zijn in jouw netwerk, weergegeven met gerelateerde content.
Twitter heeft alleen wel nog steeds betere filters nodig.