Ditzo, SIRE, Telfort, Wakker Dier en Wereld Natuur Fonds zijn de 5 finalisten die strijden om de Ster Gouden Loeki 2012. Het publiek heeft de afgelopen 10 dagen haar keuze gemaakt uit een prachtige longlist van 36 genomineerde tv-commercials. Er is massaal gestemd en deze 5 kregen de meeste stemmen van het publiek. Vanaf 20.00 uur vanavond kan iedereen stemmen op de finalisten, de uiteindelijke winnaar zal in de uitzending van woensdag 19 december (20.30 uur, Nederland 1) bekend worden gemaakt.
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Ieder jaar komen er duizenden nieuwe commercials op de Nederlandse televisiezenders voorbij. Het is een fantastische prestatie om tussen al die commercials op te vallen, sympathie te verwerven en in de longlist van 36 genomineerden te komen. Het publiek heeft gesproken: de top 5 van 2012 is divers, kleurrijk en ook dit jaar weer verrassend.”
De 5 finalisten zijn:
Ditzo met ‘John de Wolf’ (ETCETERA)
SIRE met ‘Handen af van onze hulpverleners’ (SIRE i.s.m. Selmore)
Telfort met ‘Lekker lang bellen’ (N=5)
Wakker Dier met ‘Koop geen plofkip’ (Avalanche)
Wereld Natuur Fonds met ‘Ik ben geen vloerkleedje’ (WNF i.s.m. Karma)
Serious Request
Vanaf 20.00 uur vanavond kan iedereen stemmen via telefoon en sms. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms worden uitgebracht, doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM.