Deze week werd Dutchcowboys door KLM uitgenodigd voor een tweedaagse persreis naar Miami, ter gelegenheid van het feit dat KLM opnieuw rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam naar deze bestemming in de VS gaat aanbieden. Tijdens de openingsvlucht werd er op 10km hoogte live muziek gedraaid door diverse DJ’s en ook het aansluitende openingsfeest in Miami mocht er wezen. Maar wat stond er de rest van de twee dagen op het programma in The Sunshine State?
Het leek mij bij voorbaat een vrij onmogelijke opgave om in 2 dagen tijd een goed beeld van de stad Miami te krijgen, maar daar hebben de Amerikanen natuurlijk een oplossing voor. Per bus werden we onder begeleiding van de Miami Tourism Board in sneltreinvaart langs alle belangrijke attracties gereden.
Zo bezochten we op dag 1 niet alleen een heuse Alligator Farm met meer dan 2000 levende krokodillen, maar raceten we ook over de Everglades in een Airboat, haalden versgemaakte smoothies bij Florida legende Robert was Here, bezochten we maar liefst 5 indrukwekkende designhotels voor ontbijt, lunch, diner en overnachtingen en zwommen met dolfijnen in het Miami Seaquarium.
Persoonlijk hoogtepunt was toch wel de architectuurtour door Miami, South Beach, Coconut Grove en Coral Gables die Dragonfly Expeditions op de tweede dag verzorgde. Florida is een staat die pas sinds de jaren 20 echt bevolkt is geraakt en ontdekt werd door het toerisme. Dat is te zien aan de grote verzameling Art Deco gebouwen die Miami vandaag de dag nog steeds rijk is, tussen alle indrukwekkende witte wolkenkrabbers en villa’s van The Rich & Famous door natuurlijk.
Na een bezoek aan Little Havana, lunch bij Bubba Gump Shrimp Co. en een bezoek aan Florida’s grootste shoppingmall was het voor ons helaas alweer tijd om huiswaarts te keren. Helaas zonder iPad, want die waren ook in Miami helemaal uitverkocht.