Volgend jaar worden er opnieuw reclamebudgetten van televisie naar online video verschoven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van Break Media. De onderzoekers merken op dat de online videoreclame een snellere groei kent dan eerder werd verwacht.
Andy Tu, VP marketing bij Break Media, voegt er echter aan toe dat voor de eerste keer de groei in online videoreclame wordt gedragen door budgetten die vanuit de traditionele televisiesector worden overgeheveld. “Break Media voert aan dat meer dan 90% van alle adverteerders van plan is om volgend jaar gebruik te maken van online videoreclame.” Aldus Mediapost.
“De onderzoekers stellen daarbij dat 68% van de Amerikaanse adverteerders van plan is om zijn budget voor videoreclame op te drijven. Daarbij zou 32% van de betrokken budgetten van de televisiesector aantrekken, terwijl 54% ook uit de display-portfolio zou putten. Daarnaast voorziet 38% een organische budgetgroei.“
“De verwachtingen voor het volgende jaar zijn gedeeltelijk een vervolg van de prestaties die de sector dit jaar heeft laten optekenen. Het voorbije jaar hebben vele adverteerders meer geld geïnvesteerd in online videoreclame dan ze oorspronkelijk van plan waren. Slechts 57% gaf aan evenveel gespendeerd te hebben dan er vooraf was gebudgetteerd. Hoewel 14% aangaf minder gespendeerd te hebben, gaf een groep van 29% boven zijn voorziene budget te zijn gegaan.” Via