Tijdens het druk bezochte 14e Senefelder Misset Seminar op 29 maart maakte Erik Ernens, commercieel directeur van Senefelder Misset, bekend te gaan samenwerken met Layar op het gebied van Augmented Reality. Senefelder Misset zal vanuit haar business unit X-Media Solutions haar klanten, uitgevers van tijdschriften, ondersteunen met het verrijken van hun tijdschriften, door gebruik te maken van de mogelijkheden van Layar. Met de technologie van Layar is het mogelijk om tijdschriften / gedrukte media interactief te maken, waardoor de dynamische wereld van digitaal wordt verbonden met de vertrouwde wereld van print.
Erik Ernens, Commercieel Directeur Senefelder Misset: “Door de opmars van de digitalisering hebben uitgevers hun adverteerders kennis laten maken met meetbare respons op hun uitingen. Tot op heden was het voor uitgevers niet mogelijk om directe responsmogelijkheden toe te voegen aan het gedrukte tijdschrift. Maar door nieuwe innovatieve technologieën als Layar bestaat nu de mogelijkheid om het gedrukte tijdschrift tot leven te laten komen en directe respons en conversie te realiseren.”
Maarten Lens-FitzGerald, General Manager Layar: “Er is geen grafisch bedrijf in Nederland waar zoveel tijdschriften worden gerealiseerd. Ik ben blij dat Senefelder Misset kiest voor Layar om haar diensten uit te breiden”. Senefelder Misset heeft in korte tijd de technologie van Layar ‘eigen’ gemaakt en toegepast op haar magazine Imprintant. Vervolgens is er een verrijkte uitgave van het stripblad Eppo gerealiseerd. Senefelder Misset laat zien onze technologie te begrijpen en snel toe te kunnen passen. We hebben een betrouwbare partner gevonden, die uitgevers snel en adequaat kan ondersteunen met onze technologie.“
Rob van Bavel, Uitgever Don Lawrence Collection: “Eppo is het enige echte stripblad van Nederland waarin de avonturen van onder andere Storm, Franka, Agent 327, January Jones, De Partners en Elsje kunnen worden gevolgd. Eppo is trots als eerste stripblad in Nederland de technologie van Layar – in samenwerking met Senefelder Misset – te kunnen toepassen. In de komende uitgave (vanaf 5 april aanstaande in de winkels verkrijgbaar) biedt Eppo de lezers extra informatie, aanvullende video’s, schetsen van verschillende strips, de mogelijkheid tot het ‘liken’ van de facebookfanpages en de directe aankoop van stripalbums en merchandising in de webshop. Al met al een mooie kans om de gedrukte uitgave van meerwaarde te voorzien!“