FC Barcelona brengt Facebook-fans dichter bij de club met op de persoon toegesneden diensten, engagement en e-commerce.
MicroStrategy kondigt vandaag aan dat voetbalclub FC Barcelona zijn FCB Alert heeft gelanceerd. Deze Facebook-applicatie maakt het contact met de wereldberoemde voetbalclub intensiever, persoonlijker en interactiever. Met 28 miljoen Facebook-fans is FC Barcelona de sportclub met wereldwijd de meeste Facebook-aanhangers.
FC Barcelona heeft veel van ’s werelds beste spelers op het veld staan en wordt vanwege het unieke spel wereldwijd bewonderd door voetbalfans. Buiten het veld heeft het team nu een technologisch platform waardoor er meer interactie mogelijk is met de wereldwijde en snel groeiende Facebook fanclub.
“Alert is de perfecte manier om de enorme schare Facebook-fans, zowel lokaal als wereldwijd, te bereiken met exclusieve aanbiedingen en interessant nieuws,” aldus Didac Lee, Board Member van New Technologies, FC Barcelona. “Door gebruik te maken van het Alert platform maken we een grote stap voorwaarts op verschillende fronten. In contact zijn met onze fanbase op een persoonlijk niveau is waar we het voor doen, en de technologie van MicroStrategy maakt het mogelijk om deze missie te realiseren.“
Met FCB Alert, kunnen fans:
– Gebruik maken van het aanbod aan games, fan polls en een interessante verzameling video- en multimediamateriaal. Al deze content kan gedeeld worden met andere Facebook-fans.
– Het nieuws rond het team en betrokken organisaties volgen, dat wordt verzameld van websites, Facebook-pagina’s, Twitter en blogs en wordt aangeboden op een makkelijk te vinden en continu bijgehouden pagina.
– Op één centrale plek alle Facebook events bekijken die georganiseerd worden door de club.
– Exclusieve aanbiedingen van het team en de spelers ontvangen.
– FC Barcelona merchandise en uitrusting aanschaffen via de storefront op Facebook.
Het Alert platform kan Facebook-fans overal ter wereld bereiken, en de inhoud kan op maat gemaakt worden voor bepaalde groepen of individuen, gebaseerd op hun interesses en demografische en geografische gegevens, waarbij gebruik gemaakt wordt van de data die in Facebook besloten ligt.