“Er is post!” is een van de grootste uitgaves die wordt verspreid in Nederland. Dit voorjaarsnummer, met een oplage van 6 miljoen, staat in het teken van “contact”. In dit nummer zijn er voor de lezer digitale extras toegevoegd in een voor het oog verborgen laag. Deze laag maakt het nu mogelijk voor de lezers om ook direct via het magazine te reageren op de aanbiedingen van PostNL en haar partners.
Het interactief maken van traditionele brievenbusreclame is volgens PostNL een mooie brug tussen fysiek en online. Ger Jacobs, Commercieel Directeur PostNL: “Door eerst zelf ervaring met deze toepassing op te doen, hoopt PostNL haar zakelijke klanten in de toekomst nog beter te kunnen adviseren over het gebruik van oude en nieuwe media.“
Hoe werkt het?
Na het installeren van de Layar applicatie kunnen de lezers van de Er is post! op pagina’s waar het Layar-icoon zichtbaar is eenvoudig op het aanbod van het magazine reageren. Door naar deze pagina’s te kijken via de Layar applicatie komen automatisch digitale knoppen tevoorschijn met links naar acties en websites, Facebook-likes, YouTube-video’s of applicatie-downloads.
Raimo van der Klein, CEO Layar: “‘Er is post!’ is een prachtig magazine om Nederland te laten ervaren hoe je papier interactief maakt. We hebben samen met PostNL hard gewerkt om er een mooie ervaring van te maken. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd hoe de lezers van Er is post! op deze vernieuwende manier van het lezen van een magazine gaan reageren.“