28.03.2012
Social Media

Adobe introduceert Adobe Social

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
adobe-introduceert-adobe-social.jpg
adobe-introduceert-adobe-social.jpg

Adobe heeft een nieuw product gelanceerd binnen de Adobe Digital Marketing Suite: Adobe Social. Adobe Social combineert social publishing en engagement met monitoring, het inkopen van advertenties en analytics die inzichtelijk kunnen maken wat de impact is van social media-activiteiten op de bedrijfsresultaten. Adobe biedt social media-verantwoordelijken, zoals online marketeers, community managers, medewerkers van de klantenservice, PR-professionals, advertentie-inkopers, analisten en anderen, 1 platform om samen te werken. Ook maakt het platform het mogelijk om het beheer, de analyse en optimalisatie van social media-strategieën af te stemmen binnen de context van alle overige digital marketinginspanningen.

Adobe Social bouwt voort op de social media-technologie die Adobe heeft verkregen uit de acquisitie van Context Optional/Efficient Frontier eerder dit jaar. Daarnaast worden de social media monitoring en analytics-mogelijkheden van Adobe Social Analytics benut.

Met Adobe Social kunnen digital marketeers de volgende activiteiten uitvoeren met 1 product:

– Gestroomlijnd en gecentraliseerd publiceren op diverse sociale platformen.
– Geautomatiseerde targeting en personalisatie van content en ervaringen in sociale applicaties en op diverse sociale platformen.
– Integratie van Sponsored Story advertentiecreatie binnen de publicatie-workflow om het bereik van belangrijke content en campagnes te vergroten.
– Monitoren en starten van conversaties binnen communities en waar dan ook binnen het sociale web.
– Importeren van analytics data van Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, blogs en andere sociale platformen in Adobe Social en het koppelen social media-activiteiten aan bedrijfsresultaten.
– Identificeren van social media influencers en het opbouwen van relatie met hen om conversaties over een merk te stimuleren.
– Monitoren van het sentiment van conversaties over een merk en waarschuwingen ontvangen over relevante trends.
– Creatie en implementatie van eenvoudige sociale applicaties zoals coupons, formulieren en wedstrijden, zonder dat hiervoor design- of developer-resources nodig zijn.
– Direct meten hoe sociale interacties en engagement binnen de customer journey het aankoopgedrag beïnvloeden.
– Optimalisatie van sociale reclamecampagnes

De omvang van de mond-tot-mond reclame die via social media bereikt wordt, kan bij iedere onderneming explosief stijgen of snel dalen. Dit is het beste beheersbaar als de social marketeers grip hebben op het proces,” stelt Brad Rencher, senior VP en general manager Digital Marketing Business bij Adobe. “Adobe Social biedt social marketing de controle en accountability die verwacht kan worden binnen digitale kanalen. Het ultieme doel is om ervoor te zorgen dat social media een volwassen marketingkanaal wordt en willen aantonen dat het een nuttige toevoeging is op andere investeringen in digitale marketing.

Adobe Social, een nieuwe toevoeging aan de Adobe Digital Marketing Suite, zal beschikbaar komen in de tweede helft van 2012.

Share this post