02.11.2011
Online

Creative Talent of the Year gevonden!

By: Redactie Dutchcowboys

BlogOnline

Samen met T-Mobile ging Brandfighters op zoek naar hét creatief talent van Nederland (#CTOTY). Een Post-it creatie van ruim 12.000 stuks op het hoofdkantoor van T-Mobile was de kickoff van de zoektocht. Op het platform Ideafighters kreeg creatief talent de kans zichzelf te bewijzen door een concept te bedenken voor een sympathieke online campagne. Doel van de campagne: meer bekendheid creëren voor het partnership tussen T-Mobile en War Child.

Gebroeders Janssen zijn CTOTY! Vanuit bijna 100 inzendingen werd uiteindelijk een top 5 bepaalt door T-Mobile. Op www.ideafighters.nl mocht het publiek op hun favoriete idee stemmen. Hun oordeel telde voor de helft mee. De overige 50% werd door een vakjury bepaalt, waaraan de finalisten hun concepten mochten pitchen. De jury bestond uit Bianca Driessen (communicatiemanager T-Mobile), Ellen Kooij (hoofd marketing War Child), Astrid Groeneweegen (partner en strategy director Boondoggle Amsterdam), Stan van Zon (creative director Etcetera) en Astrid Prummel (adjunct-hoofdredacteur Adformatie en hoofdredacteur Creatie). Op dit finale event, dat gisteren op het hoofdkantoor van T-Mobile plaatsvond, kwam het duo Bas en Koen Janssen als beste uit de bus. Zij mogen zich nu met trots Creative Talent of the Year 2011 noemen!

creative-talent-of-the-year-gevonden.jpg
creative-talent-of-the-year-gevonden.jpg

Punten scoren bij je vrienden
Hun concept draait om het inzichtelijk en laagdrempelig maken van doneren. Geen nietszeggende geldbedragen, maar tastbare producten. In plaats van een bedrag, doneer je bijvoorbeeld lesmateriaal, verf of een voetbal. En daar scoor je bij je vrienden wel punten mee! Hiermee werd een direct een goede koppeling naar het sociale verspreiden gemaakt.

Voor de jury was het een pittige klus om een terechte winnaar te bepalen. De vijf ideeën hadden allemaal potentie en vooral de nummer 1 en 2 lagen dicht bij elkaar. De vakjury roemde het winnende idee als slim doordacht, gekoppeld aan belgedrag/T-Mobile, laagdrempelig en ook inhoudelijk van alle kanten rond en kloppend.

Wil je het winnende idee bekijken of zelf ook eens je creativiteit uiten? Ga dan snel naar de website of reageer op Twitter met #CTOTY.

Share this post