19.09.2011
Social Media

Social Media campagne tegen aanleg van de Blankenburgtunnel

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
social-media-campagne-tegen-aanleg-van-d.jpg
social-media-campagne-tegen-aanleg-van-d.jpg

Natuurmonumenten heeft in samenwerking met Social Inc. een Facebook applicatie  gelanceerd om de campagne “Kies vóór een mooi Midden-Delfland, stem tegen de Blankenburgtunnel!” met het verzamelen van handtekeningen te ondersteunen.

De Blankenburgtunnel zou een verbinding moeten vormen tussen de A20 en de A15 ten westen van Rotterdam. Met deze campagne, waarin sociale media een grote rol spelen, wil Natuurmonumenten voorkomen dat er opnieuw een grote aanslag wordt gedaan op het landschap van Midden-Delfland. Social Media is één van de belangrijkste middelen in de campagne. Via de Facebook pagina kan direct een handtekening gezet worden. Ook is het mogelijk tegen te stemmen via Twitter met de hashtag #BBTNEE.

Via social media kunnen medestanders een statement maken tegen de Blankenburgtunnel en stemmen werven binnen hun eigen netwerk. Inmiddels heeft Natuurmonumenten, in samenwerking met andere (lokale) organisaties 20.000 handtekeningen tegen de Blankenburgtunnel binnen. Er zijn in totaal 40.000 handtekeningen nodig om de bouw van de tunnel tegen te gaan.

Share this post