13.09.2011
Online

Booking.com net als vorig jaar de beste website

By: Redactie Dutchcowboys

BlogOnline

Vandaag presenteert WUA! de top 100 websites van 2011. De ranglijst is gebaseerd op 58 door hun uitgevoerde en onafhankelijke onderzoeken tussen augustus 2010 en juli 2011. Net als vorig jaar mag ook deze keer Booking.com zichzelf de beste website van Nederland noemen. Niet geheel verassend te noemen als we kijken naar de groei van de online reisbranche in Europa.

In totaal hebben bijna 2.500 respondenten ruim 13.000 websites beoordelingen gegeven over 1.976 verschillende websites. De top 25 beste websites staat in de graphic hieronder. Het complete rapport van bijna 250 pagina’s is via de website gratis te downloaden. Daarin staan de scores van alle 100 websites in detail en gebenchmarkt ten opzichte van de rest van de Top 100 en de eigen branche.

booking-com-net-als-vorig-jaar-de-beste-.jpg
booking-com-net-als-vorig-jaar-de-beste-.jpg

De top 3

1. Booking.com: Ook dit jaar bleek Booking.com veruit favoriet voor het online boeken van hotelkamers. In juni 2011 bezocht 83% van de respondenten de website voor een hotelkamer in Barcelona. In 52% van de gevallen is het de eerste website die respondenten bezoeken. Booking.com is de beste website op de thema’s Doorgaan en Vormgeving. Maar liefst 42% van de bezoekers boekt het liefst bij Booking.com.

2. Transavia.com: De onderzoeken naar aanbieders van vliegtickets werden het afgelopen jaar gedomineerd door transavia.com. In december 2010 en juni 2011 bleek de website met afstand favoriet voor vliegtickets naar Barcelona. transavia.com staat op alle onderzochte thema’s in de top van het klassement. 46% van de respondenten die transavia.com bezoeken tijdens onderzoeken van WUA!, wijst de website uiteindelijk aan als favoriet.

3. Bol.com: Bol.com werd in deze periode tijdens 4 onderzoeken van WUA! beoordeeld. De website is nog altijd favoriet voor de aanschaf van boeken. Alle respondenten die in mei 2011 naar boeken zochten, kwamen op Bol.com terecht. De website eindigde als vijfde in het onderzoek naar televisies. Bol.com is de hoogstgeplaatste website in de retailbranche. 26% van de bezoekers van de website zouden hier het liefst het gezochte product aanschaffen.

Share this post